Több kevesebb...


Nagyon sokféle kekszrecept vár arra, hogy kipróbáljam, megízleljem és ha minden stimmel vele, akkor veletek is megosszam. A torták mellett egyre kevesebb időm van arra, hogy sokat kísérletezzek, ezért sokszor már egy recept leírásából látnom kell, hogy milyen is lesz majd a valóságban, mit kell elvennem vagy éppen hozzátennem. A cukor mennyisége az amiből mindig (jóval) kevesebbet használok, mert a legtöbb leírásban iszonyatos mennyiségű cukorral dolgoznak. Bevallom ezt  nem is nagyon értem, hiszen a nagy mennyiségű cukor (legalábbis szerintem) mindennek az ízét elnyomja és a tömény édesen kívül semmi mást nem lehet érezni.
Aztán jönnek az extrák, amiket ezerféleképpen lehet variálni. Egy kis dió, mogyoró, mandula, aztán a fűszerek, amelyek egytől egyig csodára képesek. Én ezúttal tonkababot használtam, mert a csokihoz annyira passzol  hogy szinte mindig betenném. Így született meg tehát a mai kis csokis puszedli, amit bátran ajánlok kezdőknek is, hiszen gyerekjáték még az összeállítása is.


Csokis puszedli tonkababbal

Hozzávalók:
225 g étcsokoládé
57 g vaj
90 g finomliszt
1/2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál só
reszelt tonkabab ízlés szerint
2 nagy tojás
90 g barna cukor
vaníliakivonat

Az étcsokoládét a vajjal összeolvasztjuk és félretesszük hűlni. Egy másik edényben elkeverjük a lisztet, a sót, a sütőport és a tonkababat.
A tojást a cukorral és a vaníliával habosra keverjük és alacsony fokozaton hozzákeverjük az olvasztott csokoládét. Végül egy hozzáadjuk a lisztet, ezt már spatulával dolgozzuk egyneművé. Fél órára a hűtőbe tesszük, hogy a tészta ne legyen annyira folyékony. 
Közben előmelegítjük a sütőt 175 C-ra. A tésztát kivesszük a hűtőből és evőkanálnyi halmokat rakunk sütőpapíros tepsire. Kicsit elegyengetjük a tetejét és betoljuk a sütőbe. 9-12 perc alatt készre sütjük. Ekkor még kicsit puha a puszedli, ezért ne vegyük le egyből a sütőpapírról, hanem hagyjuk hűlni kb. 10 percig. 

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!


Megjegyzések

  1. Tonkababot hol lehet venni? Én még soha nem hallottam róla. És ez a puszedli kb. meddig áll el?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az Ázsia Bt-ben vettem anno. Egészben veszem és mindig csak annyit reszelek le, amennyire szükség van. http://www.azsiabt.hu/kereses/tonkabab Nem kell belőle sok, mert nagyon intenzív az aromája. Hogy meddig áll el? Jó kérdés, mert nálunk nagyon gyorsan elment, de azt gondolom egy hétig simán kibírja.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések