Rusztikus ősz


Ezen a szép őszi szombaton egy kerti buliba voltunk hivatalosak, ahová mindenképpen valami édességet szerettem volna vinni. Egy ilyen alkalomra szerintem a legjobb választás egy szuper pite, amit tényleg nagyon gyorsan össze lehet dobni. Még a sütőformát sem vettem elő, csak felhajtottam a pite szélét és betoltam a sütőbe, amúgy rusztikusan.:) Üvegbe kanalaztam még mellé egy kis mascarpone habot kísérőnek és már indulhattunk is. 


Rusztikus almás-körtés pite

Hozzávalók:
a tésztához:
300 g liszt
90 g porcukor
1/2 teáskanál só
250 g vaj
1 kicsi tojás
1 nagy evőkanál joghurt
a töltelékhez:
3 alma felszeletelve
2 körte felszeletelve
1/2 teáskanál őrölt fahéj
1/3 teáskanál őrölt szerecsendió
kevés szerecsendió
2-3 evőkanál barna cukor (az alma fajtájától függően)
2 evőkanál zsemlemorzsa
1 tojás a lekenéshez

A tésztához a száraz hozzávalókat összekeverjük. Belekockázzuk a hideg vajat és összemorzsoljuk. Végül hozzáadjuk a felvert tojást és a joghurtot, majd egyneművé gyúrjuk. Fóliába csomagoljuk és egy órát pihentetjük. 
Az almát és a körtét a cukorral és a fűszerekkel összekeverjük és fél órát állni hagyjuk. 
A tésztát kivesszük a hűtőből és 2-3 mm vastagságúra nyújtjuk. A közepére szórjuk a zsemlemorzsát, majd ráhalmozzuk a leszűrt gyümölcsöt (sok levet fog engedni). A szélét fölhajtogatjuk, lekenjük a tojással és megszórjuk egy kis barna cukorral. 180 C-os előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük. 

FOODYNY is szívesen oszt meg tőlem tartalmat!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések