Kever és kész


Ismét egy olyan tortát hoztam nektek, amihez még a turmixot sem kell elővenni, szimplán egy habverőre lesz szükségetek. Ezúttal nem vajjal, hanem olívaolajjal készült a tészta, ami ezáltal még egy plusz ízt adott az élményhez. A lényeg, mint mindig, hogy jó minőségű legyen az olaj. A tetejét végül megpakoltam fincsi barackkal és a sütés után még langyosan tálaltam. Mennyei...



Olívás sárgabarackos torta

Hozzávalók:
120 g barna cukor
220 ml tej
1 citrom reszelt héja
vaníliakivonat
100 ml olívaolaj
2 tojás
200 g liszt
25 g őrölt mandula
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna

5-6 sárgabarack
szeletelt mandula

Öntsük a cukrot, a tejet, a citromhéjat és a vaníliát egy edénybe és melegítsük addig, amíg a cukor felolvad. Tegyük félre hűlni.
Szitáljuk a tálba a lisztet és keverjük hozzá a sütőport, a szódabikarbónát és a sót. Adjuk hozzá az olívaolajat, a felvert tojásokat és a tejes keveréket. Habverővel keverjük simára, majd öntsük a tésztát egy 23 cm-es sütőpapírral bélelt tortaformába. 
A sárgabarackokat vágjuk negyedekre és pakoljuk a torta tetejére, szórjuk meg a szeletelt mandulával és toljuk 180 C-os előmelegített sütőbe. Süssük 30-35 percig és ha megsült vegyük ki a sütőből. Langyosan a legfinomabb.



Megjegyzések

  1. Milyen olíva olajat ajánlasz? Hol szoktad venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legtöbbször az éves olasz utazások során feltankolok, de sajnos egy évig az sem bírja ki:). Az aldiban van a görög olívaolaj (2000 Ft/l), azt szoktam még használni, mert szeretem az ízét.

      Törlés
  2. Ó :) hát az éves olasz utazások eljövetelére várni kell még.. az aldis elérhetőbb. Mostanában álltam át arra én is. Köszi a választ! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések