Rózsás kedvemben...


Egy igazi pitét hoztam ma, aminek ropogós és omlós a tésztája, belül pedig enyhén savanykás a tölteléke. Csodaszép piros rebarbarákat kaptam a Lidl-ben és amikor megvettem őket, bevallom még nem tudtam hogyan végzik majd. Aztán hazaérve gyorsan megoldódott a sorsuk: úgy döntöttem, hogy a hűtőben lapuló néhány szem eperrel nagyszerű párost alkothatnának egy jó pite töltelékeként. Egy kis rózsavízzel azért még megbolondítottam a tölteléket, így egy igazán különleges ízvilágú pite született!


Rebarbarás-epres pite rózsavízzel

Hozzávalók:
a tésztához:
310 g finomliszt
150 g hideg vaj kockára vágva
80 g sajtkrém
1 dl hideg víz
1 teáskanál só
a töltelékhez:
200 g rebarbara apró kockára vágva
200 g eper felszeletelve
250 g barna cukor
30 g keményítő
kevés vaníliakivonat
1 evőkanál rózsavíz
1 evőkanál vaj 
1 tojás

A tésztához a lisztet keverjük össze a sóval, majd tegyük bele a vajat. Késes robotgéppel keverjük morzsás állagúra, majd adjuk hozzá a sajtkrémet és a vizet. Innen már kézzel dolgozzunk, nehogy túlkeverjük a tésztát. Gyúrjuk gyorsan egyneművé (az a jó, ha maradnak benne vajdarabok) és osszuk két részre. Az egyik darab legyen kisebb, mert az lesz majd a teteje. Csomagoljuk folpackba és tegyük be a hűtőbe 1,5 órára. 
Amíg hűl készítsük el a tölteléket. A vaj kivételével az összes hozzávalót tegyük egy tálba és keverjük össze. Hagyjuk hogy egy kicsit levet eresszen. 
Vegyük ki a tésztát a hűtőből. A nagyobbik darabot nyújtsuk kis 2 mm vastagra és helyezzük a piteformába. A szélét vágjuk le és kanalazzuk bele a tölteléket, majd csipkedjük rá a vajat. A levét ne tegyük bele, hogy ne áztassa el a tésztát. A másik darab tésztát is nyújtsuk ki és vágjuk csíkokra. Tegyük a pite tetejére és kenjük le a felvert tojással. Toljuk 180 C-os előmelegített sütőbe és süssük 45 percig, amíg szép aranybarna lesz a teteje. Tejszínhabbal vagy vaníliafagyival tálaljuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések