I had a dream...


Volt egy álmom... Egy álmom, amelyben gesztenyekrémes sütit majszoltam és amikor felébredtem annyira megkívántam, hogy azonnal be tudtam volna tolni belőle egy nagy szeletet. Fogalmam sincs mi ütött belém, hiszen sosem szoktam reggelire édességet enni.... Végül persze győzött a józan ész és hagytam kicsit érlelődni magamban a dolgot. Hétvégén viszont nem kellett sokat agyalnom azon, mi is legyen az aktuális desszert, nekiláttam a sütésnek és bizony engedélyeztem magamnak egy kicsivel nagyobb szeletet a végeredményből. Mennyei volt! Így váljon valóra minden álmom...:)


Gesztenyehabos csokitorta

Hozzávalók:
a tésztához:
3 közepes tojás
18 g porcukor
70 g barna cukor
60 g liszt
60 g vaj
60 g étcsokoládé
9 g kakaópor
a mousse-hoz:
2,5 dl tejszín
250 g cukrozatlan gesztenyepüré
2 evőkanál rum
vaníliakivonat
150 g mascarpone
3 tojás fehérje
90 g cukor
3 lap zselatin
a tálaláshoz kakaópor

Először készítsük el a piskótalapot, ami egy sacher piskóta. A vajat a porcukorral habosítsuk ki, majd adjuk hozzá a tojások sárgáját. Ne keverjük túl sokáig, nehogy nagyon omlós legyen.
A csokoládét olvasszuk meg és öntsük a vajas keverékhez. A tojások fehérjét a barna cukorral verjük kemény habbá és óvatosan keverjük a csokis vajhoz. 
Egy 18 cm-es formát vajazzunk ki és öntsük bele a masszát, majd 165 C-os sütőben süssük 30-35 percig. Tűpróbával ellenőrizzük. Amikor megsült tegyük félre és hagyjuk kihűlni.
Készítsük el a mousse-t. A gesztenyepürét törjük össze, majd a rummal, vaníliával és a sóval keverjük ki. Egy másik tálban a mascarponét verjük habosra, majd adjuk hozzá a tejszínt és azzal is verjük kemény habbá. A két krémet keverjük óvatosan össze. 
A tojások fehérjét  a cukorral vízgőz felett folyamatos keverés mellett hőkezeljük. Akkor jó, amikor éppen csak csípi a meleg az ujjunkat. Vigyázzunk, hogy ne csináljunk belőle rántottát.:)
Vegyük le a vízgőzről és habverővel verjük kemény habbá, ami közben ki is hűl majd. Adjuk az előző habhoz és óvatosan forgassuk össze. A zselatint áztassuk hideg vízbe, majd 2 kanálnyi meleg vízben oldjuk fel. Folyamatos keverés mellet adjuk a habhoz.
A tortalapot vegyük ki a formából és a formát mossuk el. Tegyük vissza a piskótát és vastag fóliával béleljük ki oldalról a formát. Öntsük rá a krémet és tegyük hűtőbe, hogy megszilárduljon. Tálalás előtt szórjuk meg kakaóporral és ha szeretnénk díszítsük csokimintával.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések