Nyár végi tekercselés


Ma egy annyira egyszerű, de nagyszerű desszertet hoztam, hogy könnyen lehet, még ma újra meg is sütöm. Ezek a csodálatos kis kerek édes szilvák mindig arra csábítanak, hogy amellett, hogy magukban csipegetem őket, valami finomság is készüljön belőlük. A múlt héten is éppen ez történt, megszórtam a friss gyümölcsöket egy kevés barna cukorral és fahéjjal, majd egyszerűen betoltam az egészet a sütőbe. Tálalhattam volna egy kevés morzsával és habbal, de inkább beletöltöttem piskótába, alá pedig egy masarpone hab került. A végeredmény önmagáért beszél, a virágdíszítés pedig már tényleg csak hab a tortán.


Sült szilvás piskótatekercs

Hozzávalók:
a piskótához:
6 db tojás
6 evőkanál barna cukor
6 evőkanál liszt
1/2 cs. sütőpor
vaníliakivonat
a sült szilvához:
12 szem szilva (én ringlót használtam)
2 evőkanál barna cukor
1/2 kiskanál fahéj
a mascarponekrémhez:
125 g mascarpone
2 evőkanál porcukor
vaníliakivonat

Először a szilvákat sütjük meg. A szilvákat kettévágjuk és kimagozzuk. Vágással fölfelé tűzálló tálba rakosgatjuk. A cukrot összekeverjük a fahéjjal és a szilvát megszórjuk vele. 180 C-os előmelegített sütőbe toljuk és kb. 10 percig sütjük, hogy a gyümölcs levet eresszen és egy kicsit összeessen. Kivesszük és félretesszük hűlni.
A piskótához kibélelünk egy nagy tepsit sütőpapírral. A tojások sárgáját a cukorral és a vaníliával habosra keverjük. A lisztet a sütőporral elkeverjük. A felvert tojássárgájához 6 evőkanál vizet adunk, majd a sütőporos liszttel elkeverjük. A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük, majd óvatosan az előző masszához keverjük. A tepsiben eloszlatjuk a tésztát és a 180 C-os sütőben aranybarnára sütjük.
Ha megsült kivesszük és még melegen föltekerjük, hogy később ne törjön meg a piskóta. Félretesszük hűlni.
A krémhez a mascarponét a cukorral és a vaníliával habosra keverjük és megtöltjük vele a kihűlt piskótát. A krémre halmozzuk a szilvadarabokat, a kicsurgó lével pedig megöntözzük. Feltekerjük a piskótát és tálaláskor porcukorral megszórjuk.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések