A kis margarétáknak


Nagylányom óvodai évzárójára készült ez az emeletes kreálmány, ami igen nagy kihívás volt számomra, hiszen ekkora tortát még életemben nem készítettem. Osztottam-szoroztam, hogyan jön ki a 40 szelet, így végül egy 27 cm-es és egy 20 cm-es torta mellett döntöttem, amelyeket egymásra helyeztem. A töltelék két részből állt: Az egyik tulajdonképpen egy eperzselé, amihez az epret összefőztem egy kis cukorral, majd turmixoltam és zselatint adtam hozzá. A másik részbe pedig főzött citromkrém (lemon curd), mascarpone, krémsajt és felvert tejszín került, majd a biztos tartás miatt egy kevés zselatin is. A tortalapok vajas tésztából készültek, amit citromhéjjal ízesítettem.
Mire az utolsó szeleteket is kiporcióztam, már csak üres papírtányérok hevertek mindenütt,  mivel a kicsik és a nagyok egy az egyben eltüntették az egészet. Nekem már sajnos csak egy falat jutott, de nem bánom, hiszen sütés közben azért mindig kóstolok…:)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések