6


Eltelt egy újabb év és a kis csöppségből lassan nagylány cseperedik. Minden évben nagy izgalommal készülünk a szülinapra, szinte már hónapokkal előtte az esti beszélgetéseinek egyik vezető témája, hogy kit hívunk majd meg a bulira és mi lesz a nagy napon a menü stb... Ebben a kezdeti időszakban a meghívottak száma még vetekszik egy óvodás csoportéval és a menü is legalább 10 féle finomságból áll, aztán ahogy egyre közeledik a nagy nap, úgy csökken a létszám is (csakis a mi rábeszélési technikánknak köszönhetően) és a menü összetétele is. 
Az utóbbi évekből tanulva nem készítettem rengeteg féle kaját, csupán olyanokat, amit az ünnepelt és általában a gyerekek is szeretnek. Így lett kakukkfüves burgonyás pogácsa, leveles tésztába csomagolt virsli (mini hot-dog), mogyorós linzer, friss eper, joghurtos eperfagyi, házi bodzás limonádé és persze a torta. A tortával kapcsolatban szintén volt ezerféle ötlet, de amikor az ünnepelt pár hete meglátta az esküvőre készített habcsókos tortámat, nem volt kérdés, hogy ő is ilyet szeretne. Ezt még feldobtam kis marcipán virágokkal és máris egy csodaszép kis csajos torta kerekedett belőle. 
A tésztája kakaós piskóta, a krém pedig kókuszos, amit eperrel dobtam fel, ha már eperszezon van. 
Ráadásként másnap is készült egy torta, ami már a családdal való ünnepléshez készült. Ez az a bizonyos felhőtorta, vagyis japán sajttorta, amit szintén eperrel tálaltunk (pedig már vágytam volna egy kis málnára is). 
Azt hiszem nem unatkoztam a múlt héten, de az a két boldog szempár kárpótolt minden egyes konyhában eltöltött percért. 














Megjegyzések

  1. Szia!
    Eszméletlen jók a receptjeid, és a stílus, színek, formák... a hétvégi bevásárlás előtt mindig "eljövök" inspirálódni :) Most viszont nem a recepttel kapcsolatban lenne kérdésem, hanem a zsúros asztalon lévő csapos befőttes üvegről. Honnan szerezted be?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, elfelejtettem még: Eszter vagyok. Előre is nagyon köszönöm a válaszodat!

      Törlés
    2. Szia Eszter!
      A KIK-ben vettem még tavasszal. Elég nehéz volt beszerezni, mert olcsó volt és 1 óra alatt elkapkodták az üzletből. De most már szerencsére elég sok helyen lehet kapni. Én láttam a Tigers-ben, Mömaxban. Köszönöm a kedves szavakat, ez mindig jól esik.:)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések