No liszt


Ez az a torta ami eredetileg nem is tortának indult. Egyszerűen egy sima, gyors mandulás csokis kockát szerettem volna sütni, mert szorított az idő… Aztán gyorsan kiderült, hogy nincs is itthon mandula, mogyoró viszont igen, így ez került bele, a lisztet viszont szándékosan kihagytam. Tésztakeverés közben azon gondolkodtam, mi lenne, ha tortaformában sütném meg. Miközben sült a torta brutális mogyoróillat lengte be a konyhát és máris továbbgondoltam a torta sorsát. A hűtőben volt egy doboz mascarpone, sőt még sk. tavalyi eperlekvár is, valamint néhány szem eper is, amit reggel a piacon vásároltam. Közben úgy alakult, hogy már az idő sem szorított, úgyhogy nyugodtan szórakozhattam kedvemre a tortával. Megtöltöttem a tortalapokat, a tetejére eperszemeket dobáltam és az egyszerű csokikockából egy ilyen torta született. Na mit szóltok?


Epres csokoládétorta (lisztmentes)

Hozzávalók:
a piskótához:
20 dkg pirított mogyoró
12 dkg barna cukor
20 dkg étcsokoládé
5 dkg keserű kakaópor
6 tojás
vaníiakivonat
1 nagy csipet só
1 dl tej
a krémhez:
25 dkg mascarpone
1 evőkanál porcukor
1 dl habtejszín
vaníliakivonat
fél üveg eperlekvár
friss eperszemek a díszítéshez

A piskótához a mogyorót és 5 dkg cukrot késes robotgépben megőröljük, majd hozzáadjuk a kockázott csokoládét és azzal is átpörgetjük. Beleszitáljuk a kakaóport és félretesszük.
A tojások sárgáját a maradék cukorral és vaníliával habosra keverjük és hozzáadjuk a mogyorós keveréket és a tejet. A tojások fehérjét a sóval kemény habbá verjük és óvatosan az előző masszához keverjük. 
Egy 18 cm-es tortaformát kivajazunk, az aljába sütőpapírt teszünk és beleöntjük a tésztát. 180 C-os előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük. Közben tűpróbával ellenőrizzük. 
Amikor megsült hagyjuk kihűlni. 
A krémhez a mascarponét, a tejszínt, a porcukrot és a vaníliát egy tálba tesszük és habverővel kemény habbá verjük. A tortát kihűlés után három részre vágjuk. Az alsó lapot megkenjük vastagon eperlekvárral, erre kerül a mascarpone krém, majd újabb piskóta lap. Az összes lapot megkenjük, a tetejére már csak mascarpone kerül. A tetejét eperszemekkel díszítjük és tálaláskor is adunk mellé néhány szem epret.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések