Januári napfény


A piacokon az év ezen időszakában lehet kapni Meyer citromot, amit szerintem vétek kihagyni. Aki nemi ismerné ezt a fajtát, annak egy kis tájékoztató, hogy ez igazából se nem citrom, se nem narancs, hanem valahol a kettő között van. Kerekebb, mint a citrom, halvány narancssárgás a színe és mind az íze, mind az illata fenséges, ebből adódóan nagyon sok mindenhez felhasználható. Én most egy nagyon egyszerű és frissítő pohárdesszertet készítettem belőle, hogy a ködös napokat kicsit napfényessé varázsoljam.


Málnás citromhab

Hozzávalók (4 adag):
6 db babapiskóta
20 dkg fagyasztott málna
2 evőkanál cukor
fél citrom leve
a habhoz:
150 g citromkrém (lemon curd)
2 dl tejszín
20 g porcukor


A málnát egy edénybe tesszük, hozzáadjuk a cukrot és a citromlevet, majd addig főzzük amíg a málnaszemek összeesnek. Félretesszük hűlni. 
A habhoz a tejszínt a porcukorral kemény habbá verjük, majd hozzákeverjük a citromkrémet. A babapiskótát apró darabokra törjük és a pohár aljára szórunk belőle.Meglocsoljuk a málnával, majd erre jön a hab. Újra babapiskóta,málna és hab. A tetejét egész málnaszemekkel díszítjük. Ezzel kész is frissítő desszert.


Egy kis plusz: A két ünnep között az utcán sétálva találtam néhány kidobott aranyvessző ágat, amit gondoltam otthon vízbe teszek és nagyon szép kis dekor lesz belőle. Mára virágokat hozott és ezzel teszi napossá a nappalinkat. Szép napot mindenkinek!



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések