Nincs karácsony linzer nélkül


Tulajdonképpen nem is akartam föltenni ezt a sütit, mert nyilván mindenkinek megvan a már jól bevált, saját linzer receptje. Két oka is van azonban, amiért mégis másképpen döntöttem: Az egyik, hogy szerintem csodaszépek ezek a kis kiszúrók, amelyekkel a linzer közepét kivágtam (nagyon-nagyon imádom őket), a másik pedig, hogy ennek a linzernek olyan intenzív mogyoró íze van, hogy, egynél képtelenség megállni, mikor eszi az ember. Amikor sütöttem, az egész lakást finom mogyoróillat járta be és azonnal a konyhába csábított minden kicsit és nagyot. Szóval arra biztatlak benneteket, hogy próbáljátok ki ezt a gazdag ízű linzert, amit én anyukám cseresznyelekvárjával töltöttem, de egy meggylekvárral sem tudjátok nagyon elrontani.

Mogyorós linzer cseresznyelekvárral

Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
20 dkg rétesliszt
15 dkg törökmogyoró
18 dkg porcukor
25 dkg hideg vaj
2 kisebb tojás sárgája
csipet só
vaníliakivonat
a töltelékhez egy üveg cseresznyelekvár

Először a mogyorót tegyük egy száraz serpenyőbe, majd pirítsuk meg pár perc alatt. Tegyük félre hűlni. Amikor kihűlt daráljuk finomra,
A liszteket, a darált mogyorót, a porcukrot, a kockára vágott vajat és a vaníliakivonat tegyük egy késes robotgépbe és daráljuk morzsásra. Ezt kézzel is megcsinálhatjuk, de így gyorsabb.
Ezután tegyük bele a tojások sárgáját és gyúrjuk egynemű tésztává. Ha nem akar összeállni, egy kis hideg vizet adjunk hozzá, de mindig csak nagyon keveset.Vágjuk két részre a tésztát, majd csomagoljuk folpackba és tegyük a hűtőbe 30 perce. 
Vegyük ki a tésztát a hűtőből és nyújtsuk ki 3 mm vastagra. Szaggassuk ki kerek tésztakiszúróval, majd a kekszek felének a közepét is szúrjuk ki.
160 C-os előmelegített sütőben 8-10 perc alatt süssük aranybarnára, majd tegyük őket rácsra hűlni. Ha kihűltek, egy lyukasat és egy simát ragasszunk össze egy mokkáskanálnyi lekvárral és szórjuk meg porcukorral.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések