Őzvacsora



Nem tudom ki hogy van vele, de nekem sajnos elég ritkán adódik arra lehetőségem, hogy vadhúsból süssek-főzzek, pedig imádom ezt a fajta ízvilágot. Valószínűleg ezért nincs is túl sok ötlet a fejemben arra az esetre, ha vadhús kerül a kezeim közé. Korábban a drága öcsém megajándékozott egy-egy nagy csomag vaddisznó és őzhússal. A vaddisznóból ragu készült, de az őzzel bevallom bajban voltam. Korábban csináltam már sertéshúsból rilettet, így eszembe jutott az ötlet, mi lenne ha az őzből is az készülne? Így tehát a szebb őzhúsokból egy nagyon szuper ragulevest főztem, a többiből pedig megcsináltam a rilettet. Lila hagymával és friss ropogós kenyérrel tökéletes vacsora, de karácsonykor előételnek is simán el tudom képzelni.
Ui.: Ha sertésből készítitek, akkor hasaalját szoktam venni és ahhoz kevesebb zsírt adok, mivel ez egy zsíros hús.


Őz rilette pácolt lilahagymával

Hozzávalók:
a riletthez:
80 dkg őzhús (volt benne csontos is)
3 nagy evőkanál mangalicazsír
1 kávéskanál kínai ötfűszer keverék
3 cikk fokhagyma
4-5 szem boróka borókabogyó
3-4 szem szegfűbors
só, bors
2 szál rozmaring
a tetejére még egy kevés mangalicazsír
a pácolt hagymához:
2 nagy fej lilahagyma
1,5 evőkanál fehérborecet


Nagyon bonyolult az elkészítése.:) Minden hozzávalót egy lábasba teszünk és felöntjük annyi vízzel, amennyi éppen ellepi és lefedjük. Magas lángon felforraljuk, majd egészen alacsony hőfokra kapcsoljuk és 4 órán keresztül tovább főzzük. Addig kell főzni, amíg a hús szétesik. Kiszedjük a húst, majd leturmixoljuk. Csatos üvegbe vagy cserépedénykébe pakoljuk a húst, kissé lenyomkodjuk és a hús levét szűrőn keresztül ráöntjük. Legalább egy napot dermednie kell a hűtőben. Amikor megdermedt, a tetejére olvasztott mangalicazsírt öntünk, így tovább eláll (már ha el nem fogy:)).
A hagymát vékony karikára vágjuk, megöntözzük az ecettel és bőven megsózzuk. Fél órát állni hagyjuk és a rilette mellé kínáljuk.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések