Malacburger


A városban sorra nyílnak a hamburgerezők és szerencsére már egyre több azok száma, ahol nagyon tuti kis szendvicseket lehet kapni. A közelünkben (pedig nem is a belvárosban lakunk) is van egy nagyon jó hely, de az vasárnap zárva tart (mondjuk most már kb. minden zárva tart vasárnap :)) és a kiscsaládomnak mikor jut eszébe, hogy hamburgert szeretne enni....
Így hát kénytelen voltam elkészíteni a saját verziómat, najó azért nem volt akkora kényszer :). Otthon a  fagyasztóban mindig akad egy kis sertéshús, tehát nálam legtöbbször ebből készül  hamburgerhez a húspogácsa. Jó-jó tudom, hogy marhából az igazi, de higgyétek el ez is nagyon finom tud lenni, főleg úgy, ahogy én készítem, jó sok kakukkfűvel. Szerintem ez a fűszer tökéletesen passzol a sertéshúshoz. A sütésnél csak egy dologra kell figyelni, hogy a marhahússal ellentétben át kell jól sütni a húspogácsát.


Kakukkfüves sertésburger

Hozzávalók:
60 dkg darált sertéshús (legyen benne zsíros rész is, hogy ne száradjon ki nagyon)
1 kis fej sonkahagyma
2 nagy cikk fokhagyma
1 evőkanál kakukkfű
só, bors

A hozzávalókat gyúrjuk össze és tegyük a hűtőbe állni néhány órára, hogy az ízek összeérjenek. Vegyük ki a hűtőből és formázzunk belőle pogácsákat (kb. 5-6 db lesz belőle, mert nem nagy bucikat sütök hozzá). A grillserpenyőt izzítsuk fel, majd egy kis olajat tegyünk az aljára és süssük meg a pogácsák mindkét oldalát. a kisült pogácsákat fedjük le alufóliával amíg a többit is elkészítjük, majd állítsuk össze kedvünk szerint a burgereket.
Én mindig Limara hamburger zsömléjét készítem, mert még sosem csalódtam benne. Van benne ropogós saláta, egy karika paradicsom, egy karika lila hagyma, házi ketchup és házi majonéz keveréke. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések