Pácoljuk az epret


Hétvégén a kislányom és szerintem még nagyon sok gyerek kedvencét készítettem. Ez pedig nem más, mint a palacsinta. Ebben eddig ugye semmi extra, hiszen mindenki süt palacsintát nap, mint nap. Szóval az én palacsintám különlegessége abban állt, hogy a tésztába barnított vajat tettem, a töltelék vagy inkább a feltét pedig pácolt eper és mascarpone volt. A pácolt eperből akár úgy magában, hidegen egy nagy tállal be tudtam volna vállalni, de győzött a lelkiismeretem és végül csak a palacsintára került belőle. Azt gondolom ez az egyik legjobb dolog, ami eperrel történhet!

Barnított vajas palacsinta pácolt eperrel és mascarponekrémmel

Hozzávalók:
egy adag palacsintatészta
50 g vaj
500 g eper
1 citrom
2 evőkanál porcukor
1 dl almalé
25 dkg mascarpone
1 dl tejszín
1 evőkanál porcukor
vanília

Nem írok palacsinta receptet, mert mindenkinek biztos megvan a saját jól bevált receptje. Annyit változtassunk rajta, hogy olaj helyett barnított vajat öntsünk bele a végén. Ehhez tegyük egy lábosba a vajat és melegítsük addig, amíg barna pöttyök jelennek meg az alján. Tegyük félre hűlni, majd keverjük a palacsintatésztába és süssük ki a palacsintákat.
A pácolt eperhez vágjuk össze az epret nagyobb darabokra. Tegyük bele a porcukrot, a citrom reszelt héját, a fél citrom levét és az almalevet. Jól keverjük össze és tegyük be a hűtőbe legalább két órára. 
A mascarpone krémhez a mascarponét a tejszínnel, a cukorral és a vaníliával keverjük jó habosra. Nem szükséges gép hozzá, kézzel is nagyon jól ki lehet habosítani. 
Tálaláskor tegyünk két-két palacsintát minden tányérra, öntözzük meg a pácolt eperrel és tegyünk a tetejére egy nagy kanál mascarponét. A tetejét szórjuk meg porcukorral. Mennyei!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések