Desszert néhány perc alatt


A hétvégén kókusztejes-gyömbéres sütőtöklevest főztem. Mivel a kókusztejből nem kellett sok a levesbe, úgy gondoltam azonnal fel is használom a „maradékot”, mert ismerve magam, ha hűtőbe teszem, akkor tutira megfeledkezem róla és csak megromlik. Este  volt már és mivel nem terveztem nagyon sok időt a konyhában tölteni, a panna cotta tűnt a legjobb és leggyorsabb megoldásnak. Cukor nélkül készítettem, hogy a lelkiismeretem tiszta maradjon és 70%-os kakaótartalmú csokiból kreálódott hozzá az öntet. A végeredmény szerintem csodás lett, a másnapi ebédnek a tökéletes befejezése volt.


Kókuszos panna cotta csokoládéöntettel

Hozzávalók (4 adag):
400 ml kókusztej
1 dl tejszín
2 púpozott evőkanál eritrit (vagy ízlés szerint cukor cukor)
3 lapzselatin
az öntethez:
5 dkg étcsokoládé
1/2 dl tej
aki édesebben szereti tehet bele egy kis mézet
kevés narancskivonat
tálaláshoz 1 marék kókuszpehely

A kókusztejet és a tejszínt az édesítővel összemelegítjük. A zselatinlapot hideg vízbe áztatjuk, majd egyenként belekeverjük a tejszínes keverékbe, majd négy kis tálkába öntjük és a hűtőbe tesszük dermedni. 
Tálalás előtt a csokoládét a tejjel összeolvasztjuk, belekeverjük a narancskivonatot (lehet reszelt narancshéjat is, csak akkor kis darabok maradnak az öntetben) és félretesszük hűlni. A kókuszpelyhet egy száraz serpenyőben kissé megpirítjuk és ezt is félretesszük hűlni. 
Kivesszük a kis tálkákat a hűtőből, a szélét körbevágjuk és egy tányérra borítjuk. Megöntözzük a csokiöntettel és megszórjuk a kókusszal.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések