Az előítéletekről...


Nagyon mélyen él bennem az emlék, mikor még iskolába jártam (jaj de régen is volt) és a menzán sárgaborsó főzelék volt az ebéd. Leírhatatlan undor fogott el minden egyes alkalommal és sosem értettem, hogyan lehet ezt a malterszerű anyagot megenni. Olyan éhesen értem haza minden egyes ilyen napon, hogy akár a vasszöget is megettem volna és őszintén bíztam abban, hogy anyukám valami nagyon finommal vár. Hazaérve jött aztán az igazi hidegzuhany: anyukám is sárgaborsó főzeléket főzött... Nekem így hosszú idő távlatából fixa ideám, hogy ez minden egyes menzás sárgaborsófőzelékes napon a fenti leírtak szerint történt, de nyilván túlzok... J
A gyerekkori rossz emlékek után bevallom soha nem ettem sárgaborsó főzeléket, sőt semmi olyat, amiben sárgaborsó volt. Továbbmegyek, még a szagát sem bírtam elviselni, így azt sem, ha valaki mellettem azt evett. 
A héten érkezett két vadonatúj darab a szakácskönyv gyűjteményembe és annyira megfogott az egyik kép, hogy azonnal el akartam készíteni. És, hogy mi volt ez? Bizony sárgaborsóleves! Bevallom kicsit megijedtem. Biztosan akarom én ezt???  De végül erőt vettem magamon, megfőztem, kicsit módosítottam is a recepten és olyan csodás melengető leves kerekedett belőle, hogy nem is értem mi is bajom is volt eddig a sárgaborsóval. Szóval dobjátok sutba az előítéleteiteket és próbáljátok ki bátran, nem fogtok csalódni.  


Sárgaborsóleves virslivel

Hozzávalók:
1 kisebb sárgarépa
1/2 szál szárzeller
1 petrezselyemgyökér
1 cikk fokhagyma
10 cm póréhagyma
25 dkg sárgaborsó
1 babérlevél
frissen őrölt szerecsendió
olaj
só, bors
3 kanál krémes tejföl
4 virsli
kb. 1 l alaplé vagy víz

A megtisztított zöldségeket feldaraboljuk akkorára, hogy a beleférjenek az aprítóba. Nem kell nagyon finomra aprítani, csak néhány másodperc darabolás és már el is készül. 
Az olajat egy lábosba öntjük és hozzáadjuk a zöldségeket. Pár perc alatt megpároljuk és hozzáadjuk a sárgaborsót. Kicsit kevergetjük, majd felöntjük az alaplével vagy a vízzel, beledobjuk a babérlevelet,  majd belereszeljük a szerecsendiót. Ízesítjük sóval, borssal és lefedve hagyjuk gyöngyözni. 
Közben ellenőrizzük és ha szükséges még öntünk hozzá vizet, de nem legyen túl híg. Amikor a borsó megpuhult beledobjuk a feldarabolt virslit és perc perc alatt megfőzzük. A legvégén a tejfölt elkeverjük egy kevés levessel, majd folyamatos kevergetés mellett a leveshez öntjük. 
Melegen friss ropogós kenyérrel tálaljuk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések