A legfinomabb keksz (szerintem)


Igazság szerint kávés kuglófot terveztem sütni a hétvégén, de Kakaórocker gyorsan lebeszélt róla, mert ő inkább olyan finom csokis kekszet szeretett volna, amit már többször is elkövettem. Nem könnyen, de meggyőzhető voltam, úgyhogy most veletek is megosztom a szerintünk legfinomabb csokis keksz receptjét, amiből mindig dupla adagot készítek, hiszen nagyon sokáig eláll, már ha hagyjátok. A recept tehát egyből a dupla adagot tartalmazza és ígérem nemsokára jön az elmaradt kávés kuglóf is! 

Narancsos-csokis keksz

Hozzávalók (30 db-hoz):
25 dkg vaj
25 dkg cukor
2 nagy tojás
30 dkg finomliszt
15 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál szódabikarbóna
1/2 teáskanál só
vanília
1 nagy narancs reszelt héja vagy narancskivonat
20 dkg étcsoki durvára vágva

A liszteket, a sütőport, a szódabikarbónát és a sót összekeverjük.
A vajat és cukrot habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, utána a vaníliát és a narancs reszelt héját. Egy fakanállal belekeverjük a lisztes egyveleget, majd a durvára vágott csokit. 
Hogy egyforma kekszeket kapjunk fagyiskanállal adagoljuk ki sütőpapírral bélelt tepsire és a tetejét kézzel kicsit lenyomkodjuk. Nőni fognak, tehát hagyjunk köztük helyet. Én egy tepsibe 12 db-ot tettem. Jó nagy kekszek lesznek belőle.
180 C-os előmelegített sütőben kb. 10 percig sütjük, majd kivesszük és rácson kihűtjük. 



Receptkártya

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések