Születésnapomra


A napokban egy étteremben találkoztam az egyik barátnőmmel és desszertnek csokimousse-t rendeltem. Megszállott csokimániás lévén (higgyétek el tényleg otthon vagyok csokitémában ) egy igazi lágy desszertre készültem és helyette mit kaptam? Egy kemény csokihabot, növényi tejszínhabbal a tetején és sápadt leveles tésztát. Rendesen elvette a kedvem és akkor úgy döntöttem, majd én megmutatom mitől döglik… Hát így történt ez igen tisztelt bíróság! 
És ha már amúgy is a kertek alatt volt a szülinapom ez tökéletesen megfelelt szülinapi tortának, hiszen ha József Attila írhat magának verset szülinapjára, én miért ne süthetnék magamnak tortát? 


Csokimousse torta eperszósszal

Hozzávalók:
a tésztához:
200 g mogyoró
3 tojás fehérje
6 evőkanál cukor
a krémhez:
3 tojás sárgája
5 dkg cukor
1/2 dl víz
150 g étcsokoládé (70%-os)
300 ml tejszín habbá verve
ez eperszószhoz:
50 dkg eper
1-2 evőkanál cukor attól függően mennyire édes az eper

Először a mogyorót pirítjuk meg 180 C-os sütőben pár perc alatt, majd félretesszük hűlni. 
Ezután a tortaalaphoz felverjük a tojások fehérjét, majd kanalanként hozzáadjuk a cukrot, egy kanál kivételével. A kihűlt mogyorót egy evőkanál cukorral finomra daráljuk, majd a tojáshabhoz keverjük. 
A masszát egy 26 cm-es tortaformába öntjük és 160 C-os előmelegített sütőben 10-15 perc alatt megsütjük.
Rácson kihűtjük.

A mousse-hoz a csokoládét megolvasztjuk, a cukorból és a vízből szirupot készítünk. A tojások sárgáját a sziruppal együtt gőz fölött krémesre keverjük. Levesszük a tűről és addig keverjük, amíg a krém ki nem hűl. Hozzáadjuk az olvasztott csokti és a habbá vert tejszínt. 
A tortalapot kivesszük a formából és a formát elmossuk. Visszatesszük a lapot, a szélére pedig vastag fóliát teszünk, amit majd könnyen le lehet húzni, ha elkészült a torta. Én egy vastagabb zacskót vágtam szét, mivel nem volt speckó cukrász fóliám. 
A csokikrémet a formába öntjük és hűtőbe tesszük néhány órára vagy egy éjszakára. 
Az eperszószhoz az epret összeturmixoljuk és beletesszük a cukrot. Szűrőn átpasszírozzuk, hogy ne maradjanak benne a magok. Tálaláskor a tortaszeletekre öntjük. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések