Ordas nagy finomság



Tudjátok mi az az orda? Amilyen rosszat sejtetően hangzik elsőre, annyira finom, hiszen ez egy tejsavóból készült friss sajt, talán legjobban a ricottához tudnám hasonlítani. Ma tehát egy ordás desszerttel jövök, ami ráadásul nagyon gyorsan elkészül és akár egy hétköznapi vacsi után is ideális zárás lehet. 
Sajnos nem sok helyen lehet ordát beszerezni, ezért ha nem kaptok sehol, akkor lehet jó minőségű túróból is készíteni az alábbi desszertet, de azért az igazi mégiscsak az orda. Én a kedvenc piacomon szoktam venni egy vidéki sajtkészítőtől, aki, ha meglát már messziről integet, hogy hozott friss ordát.
Sosem tudok ellenállni neki és már útközben hazafelé kattog is az agyam, hogy mit csináljak belőle. Nagyon sokszor úgy ahogy van, megesszük friss kenyérrel és olíva olajjal. Ha egyáltalán nincs semmi ötlet, akkor mehet akár a palacsintába is tölteléknek, vagy persze készíthettek belőle ilyen finomságot is mint ez!

Túró Rudi pohárkrém ordával

Hozzávalók:
30 dkg orda (vagy túró)
vanílakivonat
1 evőkanál porcukor
1/2 citrom reszelt héja
1,5 dl tejszín habbá verve
10 dkg étcsokoládé

Az ordát kikeverjük a porcukorral, a vaníliával és a citrom héjával. A tejszínt habbá verjük és a túróhoz keverjük. Az étcsokoládét a mikróban gyakori kevergetéssel megolvasztjuk.
Pohárba adagoljuk a túrókrémet és meglocsoljuk az olvasztott csokoládéval. Ha több csokival szeretnénk, akkor a krém közé is tehetünk csokoládét. Hűtőben hűtjük és jó gyorsan elfogyasztjuk.:)

Megjegyzések

  1. Istenien hangzik! :) A képen a felirat puhárkrém lett a pohárkrém helyett.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, amikor föltettem én is láttam és már javítottam is:).

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések