Black Velvet


Bevallom nem vagyok az a nagy befőzős, mivel ezt anyukám megteszi helyettem. Ez alól egy gyümölcs képez kivételt: a RIBIZLI. Magáért a gyümölcsért egyébként nem rajongok annyira, de lekvárnak talán a legfinomabb, ami elképzelhető, akár palacsintába, akár süteménybe használom fel. Tombol a nyár és a piacon összeakadtam a tavalyi őstermelőmmel (a 400 ribizli bokros bácsi), aki ezúttal külön felhívta figyelmemet a feketeribizlire. Nagyon nem kellett győzködnie, a piros ribizli mellé azonnal beújítottam a feketét is és még aznap délután javában rotyogott a fazékban a lekvár. Nemcsak az íze isteni, de gyógyhatása is ismert én pont ezért nem passzíroztam át, hogy minden értékes hatóanyag benne maradjon. 

Vaníliás feketeribizli lekvár

Hozzávalók:
1 kg feketeribizli (tisztítás nélkül)
60 dkg cukor
2 rúd vanília
egy nagy löttyintés créme de cassis (francia feketeribizli krémlikőr,elhagyható)

A ribizlit megtisztítjuk ( jó kis meló) majd mosás után egy nagy edénybe tesszük. Hozzáadjuk a cukrot és a vaníliarudat. Tűzre tesszük és kb. 20-30 percig főzzük. A vége felé hozzáadjuk a likőrt. Sterilizált üvegekbe töltjük, fejjel lefelé fordítjuk és jól bebugyoláljuk őket. Ha kihűlt mehetnek a kamrapolcra, majd a sütibe.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések