Ribizli mánia


A legutóbb amikor anyukám nálunk járt, egy nagy tál ribizlit hozott. Napokig állt a hűtőben, mert így magában annyira senki sem rajong érte a családból, sokkal  inkább valami sütiben tudjuk elképzelni. Gondolkodtam, hogy mi is legyen a sorsa, aztán döntöttem: lekvárt főztem belőle és ezt tettem bele egy krémsajtos csigába. A tészta receptjét a legutóbbi Nők Lapja konyhájából ollóztam, bár hasonlót már korábban én is készítettem. A végeredmény annyira meggyőző lett, hogy hétvégén rohantam is kedvenc piacomra ribizliért és nekiálltam egy nagyobb adag lekvár befőzéséhez…A lekvárhoz egy kiló gyümölcsöt 50 dkg cukorral összefőztem és sterilizált üvegekbe töltöttem. Bebugyoláltam az üvegeket és hagytam kihűlni. Az a jó ebben a lekvárban, hogy nem kell sokáig főzni, mert a magas pektintartalom miatt hamar sűrűsödik.

Ribizlis-diós csiga

Hozzávalók:
a tésztához:
12 dkg mascarpone
12 dkg vaj
5 dkg porcukor
18 dkg liszt
csipet só
a töltelékhez:
6 evőkanál ribizlilekvár
6 evőkanál darált dió

A mascarponét, a vajat és a cukrot habosra keverjük. Hozzáadjuk a lisztet és a sót, majd összegyúrjuk. Hűtőbe tesszük 1-2 órára, hogy megkeményedjen egy kicsit.
A hűtőből kivesszük és kettévágjuk a tésztát. Mindkét darabból egy 30*20-es négyzetet nyújtunk. A deszkát jól lisztezzük meg, mert elég lágy a tészta. A lapokat megkenjük a lekvárral és megszórjuk a darált dióval. Föltekerjük és 2 cm-es szeletekre vágjuk, majd sütőpapíros tepsire tesszük és 180 C-os előmelegített sütőben aranybarnára sütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések