A bárányok hallgatnak



Már jó ideje ott lapult, sőt egyenesen ott hallgatott a mélyhűtőben egy adag bárányhús. Egyre csak halogattam az elkészítését, újra és újra valami különleges alkalmat keresve, aztán egy teljesen hétköznapi szerdán végül úgy döntöttem: Ebből  elég!  Jött egy olyan érzés, hogy én  pedig most szeretném megenni és csak remélni mertem, hogy ezt mindenki így gondolja majd a családban. Igazam is lett, úgy gondolták...:)
Fasírtot készítettem belőle jellegzetes keleti fűszerezéssel és az illatok nyomán egyből eszembe jutott a szívemnek oly kedves görög és török piacok semmihez sem hasonlítható hangulata.
Bárányfasírt kuszkusz salátával

Hozzávalók 2-3 főre:
a bárányfasírthoz:
50 dkg bárányhús
1 gerezd fokhagyma
2-3 szál újhagyma
½ csokor friss menta
½ kávéskanál őrölt koriander
½ kávéskanál őrölt római kömény
só, bors
1 tojás
1 szelet száraz kenyér
olaj a sütéshez
a kuszkusz salátához:
1 ½ bögre kuszkusz
½ l húsleves
1 nagy csokor petrezselyem
1 csomag retek
½ csokor friss menta
olívaolaj
½ citrom leve
só, bors

A fasírthoz a bárányhúst és a többi hozzávalót a tojás és a kenyér kivételével késes turmixgépbe tesszük, és jól összeaprítjuk. A kenyeret tejbe vagy vízbe beáztatjuk és ezt is, és a tojást is a húsos masszához keverjük. Hosszúkás fasírtokat formázunk belőle, majd forró serpenyőben kevés olajjal kisütjük.
A salátához a kuszkuszt egy nagy tálba öntjük, és annyi húslevest öntünk rá, amennyi éppen ellepi. Pár perc alatt magába szívja a levest és ezután hozzákeverjük az apróra vágott petrezselymet és mentát, a kockára vágott retket és a felkarikázott újhagymát. Sóval és borssal ízesítjük, majd teszünk bele olívaolajat és belefacsarjuk a citrom levét. Jól összekeverjük és egy fél órát állni hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek.
Mentás joghurtot tálalhatunk mellé.

Megjegyzések

  1. Ez tényleg különleges! Csodás keleti ízek. Nekem nem csak Török- és Görögországot, de Iránt is felídézte.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések