Egyszerűen tökéletes

Nagyon szeretem a körte és sajt kombinációt. A két íz valami olyan mennyei ízharmóniát alkot együtt, hogy az szavakkal leírhatatlan! Nem is volt kérdés, amikor az alábbi receptet megláttam a tévében, hogy még aznap el is készítem, hiszen minden hozzávaló megvolt hozzá itthon.  Desszertként és előételként is simán megállja a helyét.

Párolt körte sajtmártással

Hozzávalók:
4 körte ( én Vilmossal készítettem, de nagyon jó az Alexandra is)
1 l cukorszirup
1 rúd fahéj
2 db csillagánizs
5 dkg kékpenészes sajt
5 dkg ementáli sajt
5 dkg cheddar sajt
1 ek tejföl
kevés tej

1 l vízből és 8 evőkanál cukorból cukorszirupot készítünk, majd hozzáadjuk a fahájat és a csillagánizst. A körtéket meghámozzuk és megfőzzük a cukorszirupban. A körte érettségétől függ, hogy meddig főzzük, villával ellenőrizzük hogy megpuhult-e. 
A sajtokat egy edényben megolvasztjuk, hozzáadjuk a tejfölt és annyi tejet, hogy mártás sűrűségű legyen. 
A körtéket lecsöpögtetjük és megöntözzük a sajtmártással.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések