Rétes másképp

Amikor ezt a kaját először készítettem el éppen vendégeket vártunk. Az első kérdés persze egyből a vacsira vonatkozott és kicsit csalódottan néztek, mikor azt mondtam, brokkolis rétes lesz.  Én csak annyit kértem tőlük, hogy majd akkor térjünk vissza erre a kérdésre, mikor befejeztük a vacsorát.
A kérdésre végül nem kellett visszatérni, mert a percek alatt kiürített tepsi magáért beszélt.
A napokban újra elkészítettem és ugyanolyan finomra sikerült.

Brokkolis rétes

Hozzávalók:
30 dkg ricotta
3 gerezd fokhagyma
1 tojás
30 dkg brokkoli
10 dkg vékonyra szeletelt bacon vagy füstölt sonka
1 cs leveles tészta (400 g)
só, bors
tojás a lekenéshez

A brokkolit megfőzzük, majd lecsepegtetjük. Ezután a ricottát összekeverjük a tojássárgájával, a sóval, borssal és a fokhagymával. A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük és hozzákeverjük az előző masszához.
A tésztát kinyújtjuk (én olyat vettem, ami két lapból állt, így két rúd lett belőle) és rátesszük a baconszeleteket. Erre rakjuk a ricottát és a megfőtt brokkolit, majd feltekerjük. A tetejét megkenjük tojással és 200 C-os előmelegített sütőben 25-30 perc alatt aranybarnára sütjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések