Céklából sütemény


A napokban éppen az ágyból tévéztem és szinte már az elalvás határán voltam, amikor elkezdődött a River Cottage egyik része. Így szinte félálomban jegyzeteltem le az alábbi receptet a telefonomba, ami a különös hozzávaló miatt fogott meg. Már akkor sem értettem, mit keres a cékla egy brownie receptben. Nem is bírtam sokáig, az első adandó alkalommal megsütöttem és jelentem az egyik legfinomabb brownie, amit valaha csináltam. Mielőtt bárki megijedne a cékla íze egyáltalán nem érezhető, mégis ez adja azt az állagot, amit egy brownie-tól elvárunk. Belül puha, omlós, tocsogós és tiszta csoki.

Céklás brownie

Hozzávalók:
15 dkg liszt
25 dkg vaj
25 dkg étcsokoládé
25 dkg barna cukor
25 dkg főtt cékla
3 tojás
½ cs sütőpor
1 kk őrölt kardamom
egy marék mogyoró

A lisztet elkeverjük a sütőporral, majd a vajat és a csokit összeolvasztjuk. A tojást összekeverjük a cukorral és hozzáadjuk a csokis masszát. Ezután beledolgozzuk a lisztet is és hozzáreszeljük a főtt céklát. Ízesítjük a kardamommal és a végén belekeverjük a durvára darabolt mogyorót.
170 C-os előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. Sülés közben ellenőrizzük a tésztát, mert ez úgy jó, ha egy kicsit puha marad belül.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések