Már megint paradicsom...


Mostanában minden gasztroblogon a házi ketchupokról és paradicsomlekvárokról lehet olvasni. Nem is csodálom, hiszen idén végre nagyon bő a termés az időjárásnak köszönhetően és isteni édes paradicsomok vannak mindenhol. A paradicsomlekvár bevallom nagyon felizgatta a fantáziámat így gondoltam én is elkészítem, ezért gyorsan leszaladtam a piacra és beszereztem egy nagy kosár paradicsomot.
Az alábbi recept a Chili és Vanília blogon is olvasható, de én szokásomhoz híven egy kicsit módosítottam rajta. 

Paradicsomlekvár 

Hozzávalók:
2 kg paradicsom
25 dkg cukor
1 citrom leve
1 kávéskanál fahéj
½ kávéskanál őrölt kardamom
1 kávéskanál szárított őrölt gyömbér
chilipor ízlés szerint 

A paradicsomokat meghámozzuk, kikaparjuk a magjukat és felkockázzuk. 25-30 percig főzzük, amíg teljesen szétfő. Ekkor botmixerrel pürésítjük,  hozzáadjuk a fűszereket és a cukrot. Lekvár sűrűségűre főzzük és sterilizált üvegekbe töltjük. Az üvegeket fejre állítjuk, és jól bebugyoláljuk, hogy lassan hűljenek ki. Nem kell bele semmilyen tartósító, mert a cukor önmagában tartósít. Sültek mellé nagyon jól illik, de én ma melegszendvicsre fogom kanalazni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések