Dejó!

A szokásos dilemma... milyen sütit süssek a reggeli tej mellé? Amikor kakaórockert kérdezem erről, a válasz mindig ugyanaz: - Bármit, mindent megeszek, olyan vagyok, mint a rozsda. Kösz Csoki, sokat segítettél...
Szóval valami újat akartam. Mindenképpen olyasmi kellett, amihez van itthon minden: vaj, dió, cukor, liszt, lekvár. 
Előhalásztam egy linzertészta receptet, amit egy kicsit felturbóztam és ez született belőle. Kb. két napig tartott, aztán süthettem újra, még azon a héten... 

Dióval töltött párnák

Hozzávalók:
37 dkg liszt
25 dkg vaj  
12 dkg porcukor
2 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja  
1 rúd vanília kikapart magja
15 dkg durvára darált dió  
3 ek csipkebogyó vagy baracklekvár
1 kanál rum

A hideg vajat elmorzsoljuk a liszttel majd hozzáadjuk a cukrot, a citrom reszelt héját, a tojások sárgáját és a vaníliás cukrot. Linzer tésztát gyúrunk belőle. Késes robotgépben is összeállíthatjuk, úgy még gyorsabban készen van. A tésztát fél órára a hűtőbe tesszük.
Amíg a tészta dermed, elkészítjük a tölteléket. A diót összekeverjük a lekvárral és a rummal. Ízlés szerint még egy kis vaníliát is tehetünk bele.
Miután a tészta megdermedt, lisztezett deszkán 4 mm vastagra nyújtjuk. 8 cm átmérőjű kerek kiszúró formával korongokat szaggatunk és megtöltjük a töltelékkel. Villával összenyomjuk a tésztaszéleket.
200 C-os előmelegített sütőben 10-15 perc alatt aranybarnára sütjük. Ha kihűlt porcukorral díszítjük.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések